They bite

Måste säga att jag är måttligt less på den rådande Vampyr hysterin. Det är vampyrer över allt i alla böcker vilket gör det svårt att hitta bra fantasy böcker. Jag vill inte läsa dåliga vampyrböcker som i stort sett baseras på Twilight böckerna, har läst dem några gånger nu så vet hur det hela slutar. True Blood är helt annorlunda från Twilight och skriven på ett helt annat sätt med annan övertydlig filosofi, typ vampyrer måste sova på dagen och de dör i solen istället för att glittra som i Twilight. Har även någon tredje vampyr serie här hemma någonstans men den sög (i brist på mer passande ord) så den serien tror jag inte att jag ens kommer att läsa klart.

Har därför börjat läsa om andra övernaturliga varelser, känns mycket mer orginelt just nu. Magiker, Gudar, Varulvar, andra världar och ja, lite allt möjligt. Den senaste (som jag läste ut för fem minuter sedan) handlar om Änglar vilket kändes nytt och intressant. Har läst två böcker i serien och vet inte riktigt hur många det kommer att bli heller. Nästa bok kommer ut till sommaren/hösten så jag får vänta ett litet tag. Trots att jag ändå  har kommit så långt in i historien så fattar jag nada, vilket är väldigt spännande. Författaren kan uppehålla läsintresset utan att nästan avslöja något. Och ju mer man får veta desto mer vill man veta. Väldigt bra. Förutom att nästa bok är typ ett år bort....

 

Så här ser bokomslagen ut (Fallen är första boken och Torment andra)

Men jag tycker att omslaget är lite missvisande. Man får känslan av att det ska vara en väldigt mörk bok men har inte alls fått den uppfattningen. Och ja, dessa böcker är väll tänkta för tonåringar skulle jag tro men ändå intressanta.....

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Får man låna dem sen? Kram Mammis

2010-10-19 @ 21:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0