minus 30 min

Fredrik begav sig till Pontus tidigare idag för att plugga och på frågan "När kommer du hem? Runt tio?" fick jag som svar "Ja typ, förmodligen tidigare". Nu är klockan halv 11. Hur definierar man "runt tio"? För mig är det ca kvart i till kvart över. Men kan också nämna att "snart" och "ett litet tag" för Fredrik kan vara allt mellan en minut till tre timmar, oftast runt två. "Snart" är för mig 5 minuter till en halv timme. Detta kan leda till många missförstånd, vilket kanske är ganska förståligt. 


Update: Fick just ett sms från the man in question och han ska sikta på att fara därifrån vid 11. Men det är bra att han pluggar på 


Kommentarer
Postat av: valeria

flåt att jag inte svarade igår...efter alla mina tjatiga samtal och sms hehe, men ringer dig idag ;)!!

2009-05-20 @ 12:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0