The Nightmare In The Middle Of The Week

Hade världens hemskaste mardröm inatt. Vaknade upp och bara storgrät och hade panik, väckte Fredrik som somnade igen efter ett tag medan jag fortfarande låg vaken.

Jag drömde att jag var på begravning, de visade sig vara min begravning. Min kropp låg i kistan men inte mitt huvud, "jag" som spöke hade huvudet. Känslan att vara död var hemsk, ingen ville att jag skulle komma tillbaka till livet. Försökte prata med folk och de sa bara "Acceptera dit öde". Värst var det att prata med Fredrik, jag ville bara stanna hos honom och fortsätta leva med honom. Men det gick inte så då gick jag uppåt mot platsen där jag skulle försvinna för alltid. Jag gick med mycket tunga steg, gråtandes, hela vägen upp. När jag kom dit så var det en fet gubbe med svart huva som förklarade att jag skulle lägga mig i kistan och sen så skulle de inte ta länge innan jag var död. På mina knän bönade jag och bad att få fortsätta leva men han sa "Alla andra har redan gått vidare, du är död för dem, de skulle inte bry sig om att du kom tillbaka" När jag insåg att det han sa var sant så lade jag mig sakta ner i kistan och kände verkligen hur ingen brydde sig. Sen vaknade jag.

Jag var så rädd för att somna om igen. Tänk om jag inte skulle vakna upp. Som tur var vaknade jag upp. Men vill verkligen inte vara ensam idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0