Ung på nytt

Emilia frågade så där lite spontant om jag ville följa med på p3s musikhjälpen konsert i Umeå idag och med mitt nyfunna mod som bussturen gav mig tackade jag ja. Visste inte riktigt vad vi hade att förvänta oss men begav oss till hamnmagasinet. Visste inte riktigt heller vars de var men de ligger ganska trevligt till vid älven. En kopp thé senare entrade första gruppen scenen och vi insåg ganska snabbt att vi var ute och simmade på nytt vatten. De andra som var där köper förmodligen kläderna på en annan affär och klipper sitt hår (om de klipper de alls) på en annan salong. Kändes uppfriskande att göra något utanför min vanliga bekvämlighetszon (jobbet och hemmet), att faktiskt klä sig i något annat än arbetskläder och släppa ut håret. Allt sändes live på radion så vi fick glatt stå och lyssna till nyheter och lite intervjuer imellanåt. Andra bandet som spelade var Glesbygdn, ett reggeband från Arvidsjaur. Har inte riktigt lyssnat på så mycket inlandsregge från Sverige förut men det visade sig vara en mycket trevlig upplevelse. När de började närma sig den sista låten hade vi båda lite ont efter att ha stått stilla ett bra tag så vi gjorde som alla andra pensionärer och gick innan slutet för att slippa kön i garderoben. En mycket trevlig kväll för att testa om man kan vara ung igen. Kan säga att det går bra men med bekväma skor kanske det går ännu bättre nästa gång ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0