Distraction

Ibland behöver man lite distraktion från världen när det känns som att allt arbetar emot en. Idag är en sån dag. Besked om att man måste betala avgifter som man på inga sätt har råd med just nu är inte alltid det man vill ha på en tisdag mitt i en stressande vecka utan helg. Utan helg är lika med jobb lördag och söndag. Vilket är extremt välkommet när man får oväntade utgifter. Ska dock bli skönt att jobba igen och få in lite rutin inför sommaren. Dock är jobbet en distraktion men den distraktion som jag föredrar mest är mina älskade böcker, som jag inte har en aning om vars vi ska he i den nya lägenheten. Därför har jag nu bestämt mig för att beställa en bok, som är en fortsättning på en annan bok, på en si så där 1000 sidor. Borde hålla mig sysselsatt i några dagar här framöver.

 

Sometimes you need a distraction from the world when it feels like everything is working against you. Today is one of those days. When you get a notice that you have to pay fees that you weren't expecting and there's no way that you can afford them right now is not something you want to find out in the middle of a week without a weekend. Week without a weekend basically means that I am working this weekend. Which is extremly welcome when you are expecting unexpected expenses. And it also will be nice to work a bit now before the summer to gain some rutines at work. My work is also a form of distraction even though my distraction of choice is of course my beloved books, which btw I have no idea where to place in the new apartment. Because of this I have decided now to buy another book containg around a 1000 pages which should keep me distracted for a few days.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0