Dag 11 – Mina syskon

Jag har två syskon. Oskar och Markus. Oskar är ett år och fyra månader yngre än mig så han är då 21 och pluggar i örnsköldsvik till något inom el och instalation tror jag. Macke är 11,5 år och fyller 12 nu i sommar. Så han börjar bli gammal han med.

Mina bröder och jag är väldigt lika ibland och på olika sätt. Macke är väldigt lik mig till sättet medan Oskar och jag har samma smak på böcker och filmer. Han lånar väldigt mycket böcker av mig men kan inte läsa lika fort som jag. Även om vi kan verka väldigt olika Oskar och jag så förstår jag honom väldigt bra ibland och kan sätta mig in i hans situation. För Mackes del så hoppas jag att han inte blir allt för lik mig då det bara leder till problem. Vissa delar kan vara bra men för mycket av de goda sägs ju vara dåligt.

 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Älskar er

2011-04-05 @ 17:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0