Lady Luck is not with me today

Skulle gå till skolan imorse. Var pepp och såg på något lustigt vis fram till föreläsningen. Hade en bra hairday och kände mig bekväm. Säger hej då till Fredrik och går ut, det är lite kallt men jag har ju farmors tjocksockar på mig så de ska inte vara några problem. Väl framme vid cykeln så börjar jag torka av frosten från sadeln så att rumpan ska förbli torr tills jag anländer till skolan. När det är dax att låsa upp cykeln så går det inte. Det regnade igår och fukt har förmodligen kommit in i låset. Jahopp tänker jag och börjar värma upp låset med händerna, viilket är lättare sagt än gjort. Det går nämligen inte alls. Jag försöker igen, använder lite mera våld. Funderar på om jag ska gå upp och hämta varmvatten för att smälta bort det frusna hardcore. Men då kanske låset fryser igen när jag är i skolan. Tittar på klockan, tio minuter har gått. Släpar benen upp för trappen och sätter mig på hallgolvet och en känsla av nedslagenhet infinner sig sakta i rummet. Fan. Nu är jag sen till skolan och blir ännu senare om jag går. What to do? Självklart det enda mest logiska. Stannar hemma. Lyckas sedan stressa upp mig så att jag inte har kunnat göra något vettigt idag då hjärnan snurrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0