Sol ute, skola inne

Jobbigt att sitta inne med skolarbete en sån här dag, just nu visar termometern på 29,9 grader varmt ute. Det gör nästan ont att sitta inne. Skulle till skolan idag men insåg att det är för varmt. Har inte tillräckligt svala kläder för att kunna gå till skolan och känna mig anständig. Korta shorts och linne känns inte direkt som skolkläder. Har i alla fall börjat med uppgiften. Mitt mål är att skriva en sida idag, tufft va? Förhoppningsvis lite mer då uppgiften är att skriva sju till tio sidor. Inlämningen är inte förns den första juni men det skulle vara skönt om den blev klar i tid så jag slipper stressa sen.

Vi ska göra en analys av en text, berättelse eller liknande. Jag har valt ett kapitel i Bibeln som jag ska göra en diskursanalys på. Det vill säga att studera maktrelationer och hur de relaterar till varandra. Kan bli väldigt spännande.

 


Kommentarer
Postat av: emi

Du, det där lät riktigt intressant! :) Hoppas det går bra!

2010-05-20 @ 15:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0