Stockholm - here I come! (och typ 25 pers till)

Ca 4a och en halv timme kvar tills jag kliver på bussen från Tomtebo och beger mig ner mot stan för att kliva på ett tåg som ska frakta mig och mina med studenter till Stockholm. Stockholm för mig är i dagsläget inte en så speciell stad på grund av två orsaker. För det första så anser jag att det är en väldigt opersonlig stad. Alla människor skyndar förbi och det känns ibland som att hela staden mest är till för att man ska ta sig till punkt a och b. Den andra anledningen är att jag har varit i Stockholm ett antal gånger. De första gångerna var det magiskt, Sveriges huvudstad och den första riktiga storstaden jag besökte. Staden förlorade lite sin charm allt eftersom jag växte upp. Gamla stan är dock ett område som fortfarande är intressant men där har man ju också varit ett antal gånger. Nu när man åker till Stockholm åker jag inte för stadens skull utan snarare för innehållet, det vill säga människorna som bor där och eventuella evenmang som kan tänkas äga rum där. För mig känns just nu Göteborg lite mer intressant då jag har varit där mycket få gånger, och med det så menas att jag fortfarande kan "utforska" staden. Dock om jag fick välja en stad att besöka, vilken som helst, så skulle den inte ligga i Sverige....

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0